Světla v zimě
25. 11. 2021

Dobré rady, aby vás zima nezaskočila

Je dobré mít sebou

Do auta si můžete připravit zimní rukavice, které ochrání Vaše ruce před chladem, až budete odstraňovat námrazu z Vašich skel. K tomu Vám pomůže škrabka a na odhrnutí nánosu napadlého sněhu si můžete pomoci i košťátkem, někdo používá i lopatku.
Kdo jezdí na hory, budou se mu určitě hodit vzít si sněhule, beranici i sněhové řetězy na kola a vhodným doplňkem do auta je mít i po ruce startovací kabely.

Baterie

Když přituhne, někdy se stává, že baterie prostě odejde, nebo se rychleji vybíjí. Pokud se Vám to stane, dokáží Vám usnadnit život. Když je nemáte, tak je dobré mít i natrénovaný úsměv a řeč :-), proto abyste oslovili kolemjedoucího řidiče a požádali ho o pomoc s nastartováním. V zimě si pro tyto případy vybírám i parkování, pokud to tedy jde, co nejblíže k silnici. Když náhodou zapomenu a stojím daleko od auta, které mi chce pomoc, kolikrát lituji, že jsem stále ještě nezačala posilovat. Někdy mám i vyloženě štěstí, že to klouže. Popotlačit auto na namrzlé vozovce, je kolikrát do slova i do písmene nejen komické, ale i o hu.u :-). Kolikrát se mi stane, že funguje i zákon schválnosti buď, že žádný řidič zrovna neodjíždí, ale musím stopovat kolem jedoucí vozidla. No a co dělat, když zrovna nejede žádné vozidlo okolo? Buď můžete zazvonit na souseda, ale toho jsem nikdy nevyužila. Nebo je dobré mít uložené číslo na servis 728894709.



Servis auta před zimou

Před zimou je dobré si zajet s autem na myčku a zvolit program na ošetření laku a podvozku.
V servisu si nechte zkontrolovat chladící kapalinu na bod mrazu, ať přesně víte do kolika stupňů Celsia máte ochráněné Vaše vozidlo před mrazem. Pokud tak neuděláte, nebudete vědět, jak tuhé mohou být mrazy a je opravdu nepříjemné pak čelit prasklé hlavě válců. Ale i to se samozřejmě opravit dá. Vystříkejte si i letní směs z ostřikovačů, doplňte zimní. Není nic příjemnějšího, než když si za jízdy v zimě ostříkáte přední sklo letní směsí. To si hned vzpomenete, že jste ji zapomněli vyměnit. V mžiku máte totiž sklo jednu velkou ledovku a opravdu nevidíte nic. Takže výměna kapaliny za zimní směs do ostřikovačů je také na místě.
Mimo nepříjemný zážitek s omrzlými čelními skly za jízdy Vám nádobka může mrazem prasknout. To je pak také k ničemu, když si potřebujete očistit čelní okno za jedoucím kamionem, z kterého lítá špína a Vy byste pak museli předními stěrači stírat okno – bohužel nemusíte přes něj nic vidět. V zimě se projeví i kondice Vašich gumiček na stěračích. Jednu zimní sezónu jsem si myslela při stírání poletujícího sněhu, že už potřebuji dioptrické brýle, protože se mi vidění opravdu rozmazávalo a pohled na vozovku byl nějaký rozostřený. Výměnou stěračů se má potřeba objednat se k očnímu vyřešila.

Světla

Se zimou se pojí i kratší den a delší noc. Takže se může stát, že řídíte většinu času i ve tmě. Komu se nedobře řídí ve tmě, opakují se mu třeba i bolesti hlavy, krční páteře, cítí se za noční jízdy rychle unavený nebo má pocit být více ve střehu a tím je i v napětí. Skvělá věc je rozleštění předních světel. Mrkněte na můj další článek.


Pneumatiky

Od 1. listopadu, byste měli mít přezuto na zimní pneumatiky.

V zákonu zní:
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly.
Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí.
A pokud na cestě potkáte značku "Zimní výbava" musíte mít zimní kola, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky.


Jak poznáte, že si máte koupit nové obutí je to, že splňují 3 podmínky:
1) máte "zdravé" všechny 4 zimní pneumatiky
2) jejich vzorek je vyšší jak 4 mm
3) nejsou používané a zároveň starší jak 4 zimní sezóny

Aditiva

A to nejlepší a dalo by se říci i podstatně klíčové pro jízdu i zimní startování jsou ADITIVA. Umí totiž současně několik věcí dohromady. ŠETŘÍ nejenom Vaše auto, ale i Vaši peněženku. Aditiva jsou totiž skvělá, jak do paliva, tak i ostatních provozních kapalin. Ovšem je potřeba pro uživatele znát, klíčové kroky, aby z nich dostal maximum. Aditiva jsou různá - jak kvalitou, tak se liší i užíváním a je potřeba UMĚT v tom chodit a orientovat se! Proto, aby ve vozidle fungovala na maximum a opravdu šetřila Vaše auto i peněženku, byste měli vědět pár věcí, které jsou ale celkem zásadní!
JAK NA TO?
Tak to je naše tajemství, na které jsme si přišli za dobu naší 30leté provozní praxe. Odzkoušeli jsme jich totiž spoustu a našli jsme absolutní pecku na trhu. Je to naše know how! Pokud chcete nahlídnout i pod kapotu našich vychytávek, stáhněte si je zdarma

Přeji Vám krásné dny s pozdravem a přáním, ať Vám motor přede a vozidlo jede!


Sledovat nás můžete na FB stránce

Nebo se přihlaste k odběru novinek zde.