Kdy včas vyměnit pneumatiky
1. 12. 2021
Testování vstřikovačů jede v plném proudu
4. 12. 2021

Kdo si z Vás omylem nevzal špatnou tankovací pistoli? Ano, stane se a v zahraničí obzvlášť!

3 Určitě NEOTÁČET klíčkem v zapalování a NESTARTOVAT!

Hned Vám povím proč?

Nová vozidla už mají většinou elektrické podávací čerpadlo v nádrži.

No a určitě jste si všiml/a, že když otočíte klíček v autě, zapnou se kontrolky, rádio, pokud máte nastavené topení, tak začne foukat… I v palivové soustavě se sepne palivové podávací čerpadlo, které nasaje to kontaminované palivo a posílá ho do palivové soustavy, kdy se dostává až do palivového filtru.

Pokud nastartujete, palivo se dostane ještě dál, takže projde celým palivovým systémem včetně palivového čerpadla, vstřikovačů a prostě celým systémem kudy to palivo putuje.

Uklidním Vás, pokud se Vám to stalo, všechno se dá řešit.

Ideální stav z této nepříjemné situace by byl, kdy by jste si všimli už při tankování. Teď už víte, že startovat nebudete, ale jenom budete platit odtahovou službu, která Vás odveze do servisu.

Klíčovým krokem je nejenom vytankovat palivo, ale opravdu odmontovat nádrž, mechanicky vyčistit! Pohlídejte si to a v servisu apelujte na dodržení postupu. I když Vám budou tvrdit, že se to nemusí, tak musí. Vím o tom, že málokdo to takto dělá!

Pokud jste už klíčkem otočil/a, tak Vás čeká odtah do servisu (někdo to řeší i přes pojišťovnu – zelenou kartu), kde mají provést výše zmíněné vyčištění nádrže, výměnu elektrického podávacího čerpadla (které se pohybuje okolo 2.000,- až 6.000,-), kompletní vyčištění palivového vedení a výměnu palivového filtru.

No a ta nejdražší možná varianta je ta, pokud jste nastartoval/a a i možná jel/a. Tak tam se postupuje stejně jako u otočeného klíčku, plus navíc se sundavají vstřikovače, palivové čerpadlo včetně. Tím sundáním myslím vymontování, rozebrání, mechanické vyčištění a následné otestování vstřikovačů i palivového čerpadla. Specializujeme se na testování i opravu jak vstřikovačů, tak čerpadel, i turbodmychadel. Disponujeme přístroji k tomu určených, proto Vám prozrazuji postup jakými kroky byste měli nechat své vozidlo projít.

Pamatujte si, že pokud byste chtěli "ušetřit" pouhým vytankováním kontaminovaného paliva z nádrže. Tak tímto ten proces pro Vás nekončí. Do servisu byste se pak vrátili s rozbitým komponentem, kdy opravy nebývají zrovna levné. Dřív nebo později by se mohla projevit závada na čerpadle, vstřikovačích a celkové kondici, Vašeho vozidla.

Postupy a používaná chemie servisem se může lišit. Proto si ověřte i odbornost.

Doporučujeme svým klientům pro jejich vozidlo, aby v něm pravidelně nechaly ošetřit aditivy všechny provozní kapaliny.. Proč všechny? Protože motorová soustava je malá továrna, a i když soustavy se liší (palivová, olejová, chladící, vzduchová), tak všechny společně souvisí a navzájem spolupracují.



Sledovat nás můžete na FB stránce

Nebo se přihlaste k odběru novinek zde.

Klíčové tipy zdarma