Co mám dělat, když špatně natankuji.
1. 12. 2021

Zbystří ten, kdo má v autě Common Rail.

Ne, opravdu se nebudeme učit anglicky. Výklad bude v češtině. Jedná se o název systému přímého vstřikování paliva u vznětových motorů.

Naše nová kráska - stanice hartrige Sabre Cri Expert



Nově nám umožňuje otestovat více vstřikovačů za kratší čas. Je to plně samostatná a "smartová" stanice. Mechanici se tak při procesu testace mohou věnovat dalším opravárenským činnostem.
Aby to nevyznělo tak, že kráska je naším jediným přístrojem. To opravdu není. Nejsme žádní nováčci na trhu (letos slavíme 30 let), takže přístrojů k testaci, seřizování a opravě máme více :-). Jednoduše bych posun a pořízení nového stroje přirovnala třeba k vývoji telefonů. Dříve jsme museli na Nokii 5110 při psaní zprávy ťuknout do jedné klávesy třeba 6x, abychom se dostali k písmenku - psaní zprávy tak trvalo celou věčnost :-). Dnes je běžné mít chytrý telefon, který Vám zprávu napíše, dle toho, co mu nadiktujete. Nebo se dají rovnou namluvit a poslat celé hlasové zprávy, což je otázka pár vteřin.

Umí toho opravdu hodně

Tahle stolice je na tolik samostatná a "inteligentní", že si připevněný vstřikovač obslouží úplně sama.
Umí nasimulovat chod motoru. Z testu jednoduše vyčteme, jaké má Váš vstřikovač hodnoty při:
- startu
- volnoběhu
- akceleraci (při volnoběhu úplné sešlápnutí plynu na podlahu)
- deceleraci (při sundání nohy z plynu při volnoběhu)
- plném zatížení (při jízdě na plný plyn)
a zachytí i emisní bod při testaci.

Naše zkušenosti

Běžně přijedou klienti, že jím diagnostika vyhodnotila chybný vstřikovač například na 3. válci Přijedou tedy s jedním vstřikovačem. Pozor! Informace z diagnostiky mohou být zkreslené oproti tomu, jak na tom vstřikovače v motoru doopravdy jsou.
Řídící jednotka totiž vyhodnotí pouze jeden z těch nejhorších, co momentálně teď vidí. Ale už Vám neprozradí, které ze vstřikovačů si během toho chodu motoru doregulovává dávkami. Proto se může zdát, že třeba vstřik na 3. válci je ten nejhorší.. Bohužel, nebývá to tak :-).
Za ta léta už víme, že informaci kterou dává diagnostika, je třeba brát s rezervou. Po demontáži a testaci celé sady vstřikovačů pak vidíme, že nejhorší z té sady bude vstřikovač například na druhém válci. Výše jsem uvedla pouze příklad. Nebývá to takto vždy pravidlem, pořadí vadných vstřikovačů bývá pokaždé jiné.

Jak to děláme my

Vstřikovače by se měly TESTOVAT VŽDY V CELÉ KOMPLETNÍ SADĚ, co je ve Vašem vozidle. To znamená, když má vozidlo 4 válce, tak by se měly testovat všechny 4 vstřikovače. Když je ve vozidle 6 válců, testujeme 6 vstřikovačů. Testaci pouze jednoho vstřikovače nedoporučujeme, výsledky pak nejsou objektivní.
Co se v systému děje z 90 %, pokud jsou všechny vstřikovače vadné! Jednoduše řečeno, je průšvih!
Ne pro nás jako opravnu. Vozidlo Vám samozřejmě dáme dohromady... Ale! Klient většinou není moc potěšen, musí totiž počítat s tím, že je to časově náročnější (bude se muset obejít nějaký den bez auta) a i z finanční stránky se většinou oprava vyšplhá až k desítkám tisíc korun (což je kolikrát nečekaný výdej pro klienta)!
U každého auta se může cena lišit, protože co značka, tak to jiné označení vstřikovačů.

Naše doporučení

Jak jsem již naznačila, z 90% závada na vstřikovačích nekončí právě jen u vstřikovačů, ALE už je zasažen a znehodnocen i palivový systém. Pro lepší představu Vám tento problém přirovnám k tomu – jako by vaše auto onemocnělo "karcinomem s metastázemi".
Toto se dá napravit = KOMPLETNÍ OPRAVOU CELÉHO VSTŘIKOVACÍHO SYSTÉMU (odstranění metastáz).
To znamená opravou vstřikovačů, opravou vstřikovacího čerpadla, pokud má vozidlo podávací čerpadlo v nádrži, tak se musí vyměnit i elektrické podávací čerpadlo. Následně se musí provést vyčištění celé palivové soustavy.
Toto je postup, přes který vlak nejede! Nedá se něco vynechat, ani obejít.

Kdo vyslechne naše doporučení a nechá si provést opravu vozidla, tak jak se má. A následně si vezme k srdci i prevenci, o které neustále s klienty hovoříme (dekarbonizace a aditivace soustav). Pak se k nám klienti dlouhodobě a opakovaně vracejí s úsměvem na tváři. Vozidlo mu funguje, zároveň si klient dává velký pozor! Doporučovaná péče s produkty od firmy BG je oproti tomu, co za opravu musel dát před časem je opravdu malicherná.

Spoustu našich klientů ještě nad prevencí teprve přemýšlí. Bohužel někteří i litují, že se pro ni nerozhodli dříve, většinou je to při platbě, kdy prohlásí: "Že já Vaše slova nebral vážně!"
Nachystala jsem pro Vás článek s názvem "Jak používat aditiva, aby fungovala v motoru na maximum!"
Na fotce vidíte, jak vypadá test vstřikovačů po opravě. V tomto případě byla cena za opravu všech čtyř vstřikovačů je 11.520,- bez DPH. Výše jsem se zmínila, že pokud jsou všechny vstřikovače v sadě špatné a je potřeba jejich oprava, tak se následně musí provést další úkony v celé palivové soustavě. Tyto úkony se celkem vyšplhají až do deseti tisíc korun. Pokud toto doporučení nebere klient v úvahu a do soustavy namontujete zpět nově opravené vstřikovače, hrozí to, že si je opět zanese vstřikovače dekontaminovanou naftou, která v palivové soustavě koluje! Což je opravdu nepříjemné! Proto, abyste se nemuseli potýkat s touto zdlouhavou a mnohdy finančně náročnou opravou palivového systému, je lepší jí cestou, kterou máme ozkoušenou a na vozidlech funguje! Vytvořila jsem pro Vás obsah interních informací, které jsou ke stažení KLÍČOVÉ KROKY zdarma na našich webových stránkách.

Přeji Vám krásné dny s pozdravem a přáním ať Vám motor přede a vozidlo jede!


Sledovat nás můžete na FB stránce

Nebo se přihlaste k odběru novinek zde.

Klíčové tipy zdarma